Публикации
Повышение эффективности уроков: организация рефлексии на уроках английского языка
Всероссийский сборник статей и публикаций института развития образования, повышения квалификации и переподготовки.
Скачать публикацию
Язык издания: русский
Периодичность: ежедневно
Вид издания: сборник
Версия издания: электронное сетевое
Публикация: Повышение эффективности уроков: организация рефлексии на уроках английского языка
Автор: Тенишева Юлия Игоревна
Периодичность: ежедневно
Вид издания: сборник
Версия издания: электронное сетевое
Публикация: Повышение эффективности уроков: организация рефлексии на уроках английского языка
Автор: Тенишева Юлия Игоревна
МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №4 г. ЛИСКИ
Открытый урок английского языка по теме
Готовимся к путешествию
(We are going to travel)
5 класс
2010 – 2011 учебный год
Учитель Агупова Н.В.
Лиски 2010
Задачи:
Развитие навыков информативного чтения.
Активизация грамматической структуры to be going to….
Развитие навыков аудирования.
Воспитательные задачи:
Знакомство с культурой и традициями Великобритании.
Формирование потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре и группах.
Развивающие задачи:
Развитие познавательной активности, творчества и самостоятельности учащихся.
Развитие интереса к изучению английского языка.
Оборудование:
Интерактивная доска;
Ноутбуки;
Мультимедийная установка;
Магнитофон
1 Оргмомент
Let us smile when we say Good morning,
For a smile makes our faces bright.
Let us smile when we say Good morning,
For a smile starts the lesson all right.
Today we’ll have an unusual lesson. Please look around and try to guess its topic. Collect the words and stick them to the blackboard. (находят по классу слова и формулируют тему урока). We are planning a trip to London. Well done!
2. Сообщение целей урока
We are going to work with the word combination to be going to…, act out dialogues and read the story about Mary Poppins. I hope all of you will take an active part and enjoy yourselves.
3. Тренировка лексических навыков.
First let’s remember the words. Read the words please. На интерактивной доске слова stay, local, enjoy, social, cinema, educational, invitation, theatre, partner, group, arrange.
Now let us do the crossword. Here it is. Please say what is the English for выходные дни, получать удовольствие, кино, пребывание (гостить), местный, группа, партнёр, пикник, общественный (слова высвечиваются в кроссворде). Let us see what the key word is (situation)
4. Аудирование
Входит почтальон, приносит письмо. Here is a letter for you.
Will you be so kind to read it
А) Прослушивают письмо.
Thanks a lot. (Почтальон уходит)
Б) Контроль понимания тестом на ноутбуках (один за большим компьютером)
Choose the right ending.
Our school is….
in the park
in a beautiful place
near the market
All the classrooms are….
small
very big
big and light
….go to our school
only boys
only girls
boys and girls
Our school uniform is…
red and blue
green
black
Let’s see how you’ve understood the letter.
(выполняют тест, проверяют на экране)
Who has made no mistakes?
Who has made one mistake?
5. Практика диалогической речи
Please work in pairs and make up your own dialogues to share your opinions about the trip. You’ll have 2 minutes to do this and then some of you will act it out.
(составляют диалоги)
Your time is up. Please ….. act your dialogue out.
6. Физкультминутка
Now let’s do some exercises (поют песню Clap your hands и выполняют упражнения).
7. Тренировка грамматической конструкции to be going to… в речевых упражнениях
So we are going to travel to London. Let’s see what we need for it. We are going to do shopping (интерактивная игра shopping).
Учащиеся говорят, что они купят.
На доске опора
I am going to take…I’ll need it.
I am going to buy…I’ll give it as a present.
8. Практика в чтении и умении извлекать определённую информацию при чтении
As we are going to stay with the students’ families we must know the British traditions. Let’s read the text about Mary Poppins’s Day out and answer the questions of ex..20. Please open your books at p.32
А) Читают текст по цепочке
Б) Отвечают на вопрос перед текстом
So what is typically British in this story?
(afternoon tea, politeness)
В) Выполняют задание – продолжение рассказа
Работа в группах. Now please work in groups and think over what else happened on that day.
9. Развитие умения письменной речи с целью решения предложенной коммуникативной задачи (заполнить визу)
Planning a trip abroad we are to write a visa. Please do it.
UK visa
Please tick the appropriate box
Visitor Student Holiday Maker
For how long do you want the visa?
1 month 6 months 1 year 5 years
Full name
Date of birth
Home address
Nationality
Telephone number
Sex
Male Female
Do you have any family or close friends in the UK?
Yes No
10. Заключительный этап урока. Подведение итогов.
I thank you for today’s lesson. You’ve worked very well. Your marks are…..
Please say a few words about the lesson.
Use the following:
Now we can…
Now we know…
discuss the trip
British traditions
what to take to the trip
write a visa
about Local State School
do shopping
And what did you like best?
11. Домашнее задание
Тo write a letter to the studentsof the State Local School
СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №4 г. ЛИСКИ
Открытый урок английского языка по теме
Готовимся к путешествию
(We are going to travel)
5 класс
2010 – 2011 учебный год
Учитель Агупова Н.В.
Лиски 2010
Задачи:
Развитие навыков информативного чтения.
Активизация грамматической структуры to be going to….
Развитие навыков аудирования.
Воспитательные задачи:
Знакомство с культурой и традициями Великобритании.
Формирование потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре и группах.
Развивающие задачи:
Развитие познавательной активности, творчества и самостоятельности учащихся.
Развитие интереса к изучению английского языка.
Оборудование:
Интерактивная доска;
Ноутбуки;
Мультимедийная установка;
Магнитофон
1 Оргмомент
Let us smile when we say Good morning,
For a smile makes our faces bright.
Let us smile when we say Good morning,
For a smile starts the lesson all right.
Today we’ll have an unusual lesson. Please look around and try to guess its topic. Collect the words and stick them to the blackboard. (находят по классу слова и формулируют тему урока). We are planning a trip to London. Well done!
2. Сообщение целей урока
We are going to work with the word combination to be going to…, act out dialogues and read the story about Mary Poppins. I hope all of you will take an active part and enjoy yourselves.
3. Тренировка лексических навыков.
First let’s remember the words. Read the words please. На интерактивной доске слова stay, local, enjoy, social, cinema, educational, invitation, theatre, partner, group, arrange.
Now let us do the crossword. Here it is. Please say what is the English for выходные дни, получать удовольствие, кино, пребывание (гостить), местный, группа, партнёр, пикник, общественный (слова высвечиваются в кроссворде). Let us see what the key word is (situation)
4. Аудирование
Входит почтальон, приносит письмо. Here is a letter for you.
Will you be so kind to read it
А) Прослушивают письмо.
Thanks a lot. (Почтальон уходит)
Б) Контроль понимания тестом на ноутбуках (один за большим компьютером)
Choose the right ending.
Our school is….
in the park
in a beautiful place
near the market
All the classrooms are….
small
very big
big and light
….go to our school
only boys
only girls
boys and girls
Our school uniform is…
red and blue
green
black
Let’s see how you’ve understood the letter.
(выполняют тест, проверяют на экране)
Who has made no mistakes?
Who has made one mistake?
5. Практика диалогической речи
Please work in pairs and make up your own dialogues to share your opinions about the trip. You’ll have 2 minutes to do this and then some of you will act it out.
(составляют диалоги)
Your time is up. Please ….. act your dialogue out.
6. Физкультминутка
Now let’s do some exercises (поют песню Clap your hands и выполняют упражнения).
7. Тренировка грамматической конструкции to be going to… в речевых упражнениях
So we are going to travel to London. Let’s see what we need for it. We are going to do shopping (интерактивная игра shopping).
Учащиеся говорят, что они купят.
На доске опора
I am going to take…I’ll need it.
I am going to buy…I’ll give it as a present.
8. Практика в чтении и умении извлекать определённую информацию при чтении
As we are going to stay with the students’ families we must know the British traditions. Let’s read the text about Mary Poppins’s Day out and answer the questions of ex..20. Please open your books at p.32
А) Читают текст по цепочке
Б) Отвечают на вопрос перед текстом
So what is typically British in this story?
(afternoon tea, politeness)
В) Выполняют задание – продолжение рассказа
Работа в группах. Now please work in groups and think over what else happened on that day.
9. Развитие умения письменной речи с целью решения предложенной коммуникативной задачи (заполнить визу)
Planning a trip abroad we are to write a visa. Please do it.
UK visa
Please tick the appropriate box
Visitor Student Holiday Maker
For how long do you want the visa?
1 month 6 months 1 year 5 years
Full name
Date of birth
Home address
Nationality
Telephone number
Sex
Male Female
Do you have any family or close friends in the UK?
Yes No
10. Заключительный этап урока. Подведение итогов.
I thank you for today’s lesson. You’ve worked very well. Your marks are…..
Please say a few words about the lesson.
Use the following:
Now we can…
Now we know…
discuss the trip
British traditions
what to take to the trip
write a visa
about Local State School
do shopping
And what did you like best?
11. Домашнее задание
Тo write a letter to the studentsof the State Local School