Публикации разработка урока «The environment protection»

Всероссийский сборник статей и публикаций института развития образования, повышения квалификации и переподготовки.


Скачать публикацию
Язык издания: русский
Периодичность: ежедневно
Вид издания: сборник
Версия издания: электронное сетевое
Публикация: разработка урока «The environment protection»
Автор: Пиченевская Наталья Сергеевна

Тема: «The environment protection» учитель английского языка Н.С.Пиченевская МБОУ-Верх Тулинская СОШ № 14 Обучающая: - Совершенствование навыков монологической речи Воспитательная: -формирование ответственного и бережного отношения к окружающей среде, воспитание правильного экологического поведения. Развивающая: - развитие объема памяти, развитие способности к логическому изложению содержания, развитие умения вести беседу по заданной ситуации. Оборудование : компьютер, проектор, фломастеры, ватман. Место в учебном процессе: данное мероприятие уместно провести во время недели иностранных языков в школе или как обобщающий урок по теме «Защита окружающей среды» Тип урока: урок-соревнование. План урока 1Организационный момент 2. Активизация лексического материала 3.Развитие монологического высказывания с опорой на слайд 4. Активизация навыков работы в группах 5. Обсуждение за и против 6. Подведение итогов урока. Ход урока 1.Организационный момент. ( слайд № 1) T:Good morning boys and girls. Nice to see you. Today we are going to have an unusual lesson- Today we have guests- the teachers of foreign languages. They will be our jury. I want you to divide into four teams. The first team will be called the humpback whales. The second will be the walruses. The name of the third team will be the seals, the name- the narwhals. 2.Активизация лексического материала. T:The first content is called a braining storm. You should write as many words as possible on the theme «Environment» 3. Развитие навыков монологического высказывания с опорой на слайд. T: Now look at the screen and read this information. (слайд № 2) I am sure you also know these verbs. Look at the next slides and say what can we do with these items, furniture before throwing them away, how can we save energy? (слайды 3-7) Возможные ответы ребят:  Make a compost heap in the garden with fruit and  Give the old item to someone who can use it  Repair the old furniture  Switch off the light when you leave an empty room  Buy things with simply packaging and so on. 4. Активизация навыков работы в группах (слайды8-10) T: Look at the screen again and read about the Earth day. Fancy you are such an organization. Draw your emblem and tell the class about your aims and concerns. 5. Обсуждение «за и против» T:The last task will be a discussion for and against. I would like you to speak about advantages and disadvantages of human actions. Topics for discussion - advantages and disadvantages of cutting down the trees, advantages and disadvantages of banning cars from the city centers. Возможные ответы ребят:  Banning cars from the city centres reduce air pollution because the carbon dioxide from car exhausts is seriously harming the environment and our health.  It would probably reduce the number of accidents and make the city centre a more pleasant place to be.  On the other hand banning cars totally from the city centres would have its disadvantages. Firstly, it would inconvenience millions of people. Cars are faster and more comfortable than public transport and do not follow fixed routes.  Cutting down trees provides wood and paper, creates roads and building.  It destroys wildlife habitats and increases the amount of pollutant in the air 6.Подведение итогов урока. (жюри подводят итоги соревнования, награждают победителей) T: We are all part of the natural environment and need to be responsible for our interactions with our environment. My advice to all children and grown ups is to need to thing about our part in the environment and how our actions, such as, our use of water, production of rubbish and energy consumption can directly destroy our wildlife and natural habitats. Thank you for your work. Goodbye.